| here is my code 
 
 
Graphics 800,600
SetBuffer BackBuffer()
Global platform = LoadAnimImage("platforms.png",32,32,0,2)
Global jump = 0
Global jumpheight = 10
Global frame = 0
Const gravity = 0.5
Dim map(25,19)
loadmap()
While Not KeyHit ( 1 )
	Cls
		drawmap()
	Flip
Wend
End
Function loadmap()
Restore leveldata
For y = 0 To 17
	Read level
		For x = 0 To 24
			map(x,y) = level
	Next
Next
End function
Function drawmap()
			For i = 0 To 17
			For x = 0 To 24
				If map(x,y) = 3 Then
					DrawImage platform,x*32,y*32,1
				EndIf 
			Next
		Next
End Function 
.leveldata
Data "2222222222222222222222222"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2333333333333333333333022"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222222033333333333333332"
Data "2333333333322222222222222"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222222222222222222233332"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222233333333222222223322"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222222223333333222222232"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2223322332233223322332232"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222222222233333333222222"
Data "2333333333333333333333332"
Data "2222222222222222222222222"
 
 |